دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یا خلیج فارس منطقه 22 شهرداری تهران

دسترسی سریع

دریاچه چیتگر یا خلیج فارس منطقه 22 شهرداری تهران

دریاچه چیتگر دریاچه ای مصنوعی است که در شمال غرب تهران به مساحت ۱۳۰ هکتار دریاچه و ۱۲۰ هکتار مجموعه ی تفریحی در پهنه خشکی ایجاد شده است.

موقعیت مکانی

دریاچه چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر و جنوب اتوبان همت(خرازی) و شرق اتوبان آزادگان می رسد و غرب آن بافت مسکونی منطقه ۲۲ میباشد و منبع تامین آب دریاچه رودخانه کن میباشد.
طرح ساخت دریاچه از سال ۸۹ شروع که ابتدا پهنه آبگیر و در سال ۹۱ پهنه ساحلی آن در فاز یک اغاز شد و در اردیبهشت سال ۹۲ فاز اول بنام دریاچه چیتگر افتتاح شد و فاز دوم آن به مساحت ۱۴۰ هکتار در جنوب بزرگراه همدانی(شهید حکیم)شامل تونل شهدای غزه جزایر آبی(ابوموسی،تنب بزرگ و تنب کوچک)محور چهار باغ،پارک آبی،مونوریل در دستور کار شهرداری قرار دارد.

امکانات تفریحی

امکانات تفریحی دریاچه که از جمله محیطی زیبا دلنشین برای گردشگران منطقه و فرا منطقه ای و چشم اندازهای زیبا و متنوع ساخته است.جزایر تفریحی،جزایر حیات وحش، جزایر آموزشی ،اسکله قایق رانی، پارک آبی، باشگاه ورزش های آبی، اسکله تفریحی،امکانات خدماتی رفاهی،شهربازی و امکانات اقامتی از جمله امکانات این مجموعه است. همچنین میتوان از ساحل سنگی این مجموعه نام برد که فضای جالب و خاطر انگیزی برای شهروندان فراهم کرده است.

از دلایل شکل گیری این مجموعه

اهداف از شکل گیری دریاچه تامین توان اکولوژیکی منطقه از طریق ایجاد و ارتقا قابلیت های تفریحی و تفرجی،جذب توریست و گردشگر و سرمایه گذاری در بخش خصوصی و ایجاد کار و اشتغال،کمک به رشد و توسعه اقتصادی،ایجاد چشم‌اندازهای زیبا و‌دلنشین برای منطقه و تلطیف آب و هوای منطقه حوزه غرب و شهر تهران است.
مرکز تجاری و تفریحی بام لند تهران، مقصد انتخابی امروز ماست. می خواهیم به بررسی مرکز خرید بام لند بپردازیم و در مورد اینکه بام لند تهران کجاست ، رستوران های بام لند شامل چه مجموعه ای می شود و در شهربازی بام لند چه چیزی انتظارمان را می کشد، اطلاعات تازه ای به دست بیاوریم. کارناوال را در این مطلب همراهی کنید تا این مرکز تفریحی تجاری را از جنبه های مختلف نقد و بررسی کنیم و شما را به گردشی تماشایی در این مجموعه ببریم.

پروژه تجاری در دریاچه چیتگر

بام لند مجموعه تجاری و تفریحی در تهران واقع در ضلع شرقی دریاچه چیتگر میباشد که در مدت زمان کوتاهی پس از افتتاح طرف داران زیادی پیدا کرده این مجوعه تجاری و تفریحی مجلل در قالب ۱۲ ویلای دوطبقه مستقل و مجزا محیطی جذاب و مدرن از برندهای تجاری مختلف در کنار هم قرار گرفته است.
مرکز خرید بام لند از بهترین برند ها نام های متعبر،پوشاک و لوازم خانگی و ماشین و موتور سیکلت را میتوان پیدا کرد که دست خالی به خانه برنگشت
اما خرید تنها جذابیت این مجموعه تجاری نیست.سرگرمی هایی از قبیل واقعیت مجازی،ماهیگری،قایق رانی،تماشای و اجرای موسیقی زنده؛اشتیاق بازدید کنندگان را دو چندان کرده است.
اما صبر کنید هنوز برایتان از کافه ها و رستوران های مشهور و پرطرف دار این مجموعه زیبا نگفته ایم.
مجموعه غذا خوری های با صفا با چشم انداز بینظیر دریاچه چیتگر و پارک جنگلی چیتگر که زمان بازدیدمان را بیشتر میکند و تجربه لذت بخش تری را برایمان فراهم میکند.

5/5 - (3 امتیاز)
خانهواتساپپیامکتماس