شمال اتوبان همت

دسترسی سریع

همه چیز درباره شمال اتوبان همت

شمال اتوبان همت در واقع همان بخش شمالی منطقه ۲۲ شهر تهران بوده که فواصل میان بزرگراه شهید همت و کوه‌های البرز را شامل می‌شود. بزرگراه همت که عنوان آن از نام شهید محمد ابراهیم همت گرفته شده است در واقع گسترده‌ترین راه ارتباطی شرق و غرب تهران محسوب می‌شود. با توجه به این امر در مسیر فوق نخست به بزرگراه شهید زین‌الدین و در مرحله بعد به تقاطع بزرگراه امام علی و در نهایت نیز به تقاطع چند طبقه واقع در سه راه آزمایش می‌رسیم. بر اساس عبور بزرگراه شهید همت از منطقه ۲۲ شمال تهران می‌توان گفت که دسترسی مناسبی را برای ساکنین این منطقه به وجود آورده است. 

این منطقه در ناحیه جنوبی آبشار تهران و پارک جنگلی لتمال‌کن قرار دارد. همچنین می‌توان گفت که شمال اتوبان بزرگ همت از روستای وردیج که در غرب منطقه قرار دارد تا دهکده المپیک واقع در ناحیه شرق منطقه ۲۲ را تشکیل می‌دهد. مراکز ویژه بسیاری در محدوده شمال این اتوبان وجود دارند که امکانات تفریحی، رفاهی، تجاری و درمانی بسیاری را برای ساکنین منطقه فراهم کرده است. از جمله این مراکز می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

● بیمارستان و بنیاد علمی تخصصی پروفسور سمیعی

● شهرداری منطقه ۲۲ تهران

● مجموعه تفریحی گردشگری هزار و یک شهر

● پارک جنگلی لتمال کن

● بیمارستان فوق تخصصی تریتا

● آبشار مصنوعی تهران 

همچنین پروژه‌های مسکونی متعددی در منطقه شمال اتوبان همت قرار دارند که به وسیله ارگان‌های متعددی اجرا شده‌اند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

شهرک شهید باقری

● دهکده المپیک

● شهرک دانشگاه مربوط به علوم انتظامی

● شهرک روغن نباتی

● شهرک اسکان سبز

● شهرک صدف

● شهرک کوهستان

● شهرک شهاب شهر

● شهرک سیمان تهران

● شهرک نمونه سپاه

● شهرک میلاد

● شهرک امید دژبان

● برج‌های سما

برج‌های سفید

بسیاری از پروژه‌هایی که در این منطقه در دست احداث هستند به واسطه آب و هوای بسیار خوب و دسترسی مناسب به امکانات مختلف مورد توجه اکثر افراد برای سرمایه‌گذاری قرار گرفته‌اند.

5/5 - (2 امتیاز)
خانهواتساپپیامکتماس